مقالات

راهنمای خرید دوچرخه

راهنمای خرید دوچرخه

راهنمای خرید دوچرخه

هنگامی که به بازار مراجعه می کنید، مدل های بسیار مختلف دوچرخه را از برند های مختلف مشاهده خواهید کرد. هر کدام از این دوچرخه ها ویژگی های متنوعی دارند و از مواد مختلفی ساخته شده اند. به همین دلیل برای هر فرد دوچرخه خاصی مناسب است که با توجه به نیاز های او طراحی شده باشد. اگر می خواهید بدانید که چه نوع دوچرخه ای برای شما مناسب تر است، این راهنمای خرید دوچرخه را مطالعه کنید. در این مقاله قصد داریم در مورد نکاتی که باید حین خرید دوچرخه در نظر بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید، صحبت کنیم.

راهنمای خرید دوچرخه

نکات مهم در خرید دوچرخه

  • نوع استفاده خود را مشخص کنید.

اولین و مهم ترین نکته ای که باید در نظر گرفت، این است که هدف شما از خرید دوچرخه چیست و می خواهید در چه محیطی از آن استفاده کنید؛ زیرا مدل های مختلفی از دوچرخه برای مکان های متفاوت وجود دارد؛ مثلا دوچرخه های شهری، کوهستانی، هیبریدی، دوچرخه های تاشو، جاده ای و یا مسابقه ای هر کدام دارای برخی ویژگی های خاص هستند.

در راهنمای خرید دوچرخه باید گفت که فرم دوچرخه به شدت در انتخاب شما و نوع کاربری دوچرخه تاثیر گذار است.

اگر شخصی هستید که برای تردد های معمولی به دوچرخه نیاز دارید، مدل های برقی و هیبریدی را که سرعت مناسبی دارند، به شما پیشنهاد می کنیم. همچنین این دوچرخه ها به دلیل راحتی و تطبیق پذیری بیشتر برای استفاده در شهر مناسب تر هستند.

اما اگر جزو اشخاصی هستید که سعی دارید مسافت های طولانی را با دوچرخه طی کنید، مدل های جاده ای مناسب هستند. اگر اهداف شما ورزشی هستند، دوچرخه های جاده مانند دراپ بار انتخاب خوبی برای شما محسوب می شوند. این نوع دوچرخه ها مسابقه محور هستند و سرعت بیشتری دارند. همچنین آیرودینامیک تر از دوچرخه های معمولی شهری هستند.

راهنمای خرید دوچرخه

اگر دو گزینه قبلی مناسب شما نبود و از اشخاصی هستید که دوست دارید با دوچرخه به دل کوهستان بزنید، طبیعتا دوچرخه های کوهستانی انتخاب بهتری خواهند بود. دوچرخه های کوهستانی علاوه بر این که برای تردد در شهر مناسب هستند، امکان تردد در راه های صعب العبور نیز با آن ها وجود دارد. دوچرخه های کوهستانی به دلیل لاستیک های پهن با چسبندگی زیاد، تعداد زیادی دنده و همچنین ترمز های قدرتمند شناخته می شوند.

اگر به دنبال چیز متفاوت تری هستید، در راهنمای خرید دوچرخه باید دوچرخه های خاکی یا شنزار را معرفی کنیم. بدنه این دوچرخه ها کمی باریک تر است؛ اما لاستیک ها هنوز هم نسبتا پهن هستند و چسبندگی زیادی دارند. به همین دلیل می توانید سطوح سخت به خصوص شنزار ها را با آن ها طی کنید.

در نهایت، در صورتی که تنها به دنبال دوچرخه ای هستید که در تردد های شهری به شما کمک کند، دوچرخه های تاشو انتخاب مناسبی هستند. دوچرخه های تاشو همان طور که از نامشان نیز پیداست جای زیادی نمی گیرند و به راحتی در شهر می توان از آن ها استفاده کرد. سرعت این دوچرخه ها مناسب است و می توانید با آن ها مسافت های نسبتا زیادی را نیز طی کنید.

راهنمای خرید دوچرخه

  • بودجه

در راهنمای خرید دوچرخه باید بگوییم عامل مهم بعدی که باید در نظر بگیرید، میزان بودجه ای است که برای خرید دوچرخه کنار گذاشته اید. سعی کنید بودجه معقولانه ای برای خرید دوچرخه کنار بگذارید. دوچرخه های بیش از حد ارزان زیادی بی کیفیت هستند و به سرعت خراب می شوند. همچنین به احتمال زیاد چندان راحت نیز نخواهند بود.

سعی کنید با توجه به بودجه خود همیشه سبک ترین دوچرخه هایی را که توسط برند های معتبر مثل برند دینو موتور تولید شده اند، انتخاب کنید؛ زیرا کیفیت و دوام بالایی دارند. همچنین اگر قصد خرید دوچرخه های باکیفیت مخصوص کوهستان یا شنزار را دارید، باید بودجه خود را بیشتر کنید.

راهنمای خرید دوچرخه

  • انتخاب یک فروشگاه

شاید چندان مهم به نظر نرسد؛ اما در راهنمای خرید دوچرخه باید بگوییم که فروشگاه تاثیر بسیار زیادی روی انتخاب شما خواهد گذاشت. سعی کنید فروشگاهی را انتخاب کنید که به کسانی که تجربه زیادی در خرید دوچرخه ندارند مشاوره های کافی را می دهند. به این منظور می توانید قبل از انتخاب فروشنده، بهترین فروشگاه های اطراف خود را لیست کنید و به نحوه برخورد هر کدام با سایر مشتریان توجه داشته باشید.

همچنین باید بدانید که یک فروشگاه خوب معمولا حداقل یک تا دو ماه دوچرخه های خود را ضمانت می کند تا در صورت بروز مشکل آن ها را تعمیر و قطعات لازم را جایگزین کند. به همین دلیل برند دینو موتور با ارائه گارانتی دوچرخه و خدمات پس از فروش عالی خیال شما را از خرید خود راحت می کند.

  • تعداد دنده های دوچرخه

عامل مهم بعدی که در راهنمای خرید دوچرخه باید به آن اشاره کنیم، تعداد دنده های دوچرخه است. امروزه دوچرخه های معمولی نیز دارای تعداد دنده های مختلفی هستند. به همین دلیل دیدن دوچرخه های شهری که 20، 22، 27 یا حتی 30 دنده دارند نیز دیگر غیر عادی نیست.

  • ترمز ها را فراموش نکنید.

ترمز دیسکی امروزه رایج ترین نوع ترمز در بین دوچرخه ها است. در گذشته ای نه چندان دور سیستم های ترمز دوچرخه ها بسیار متنوع بود؛ اما امروزه اکثر دوچرخه ها با ترمز دیسکی ارائه می شوند که به طور کامل جایگزین ترمز های کنسولی سبک قدیمی شده اند.

در راهنمای خرید دوچرخه باید بگوییم که ترمز های دیسکی به شما امکان توقف سریع تر به ویژه در آب و هوای بارانی را می دهند و در کنترل بهتر دوچرخه نیز به شما کمک زیادی خواهند گرد. بسته به هزینه ای که برای دوچرخه می کنید، ترمز دیسکی آن می تواند از نوع هیدرولیک یا مکانیکی باشد. مدل های مکانیکی معمولا در مدل های ارزان تری هستند و مدل های هیدرولیکی در دوچرخه های گران قیمت تر استفاده می شوند.

جمع بندی

دوچرخه یکی از وسایل حمل و نقل محبوب درون شهری است که مدل های مختلفی دارد. همچنین استفاده از آن هوا را آلوده نمی کند و به محیط زیست کمک می کند. علاوه بر این دوچرخه نیازی به بنزین ندارد. بنابراین به کمک آن می توانید تا حد زیادی به کاهش هزینه های حمل و نقل روزانه خود کمک کنید؛ اما نکته مهمی که وجود دارد، این است که انتخاب دوچرخه نیز چندان ساده نیست و باید به چند مورد مهم در حین انتخاب دوچرخه دقت داشته باشید. برای آشنایی بیشتر در این راهنمای خرید دوچرخه به مهم ترین مواردی که حین انتخاب دوچرخه باید به آن ها توجه نمود، اشاره کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *