مقالات

موتور سیکلت اسکوتر پر شتاب

موتور سیکلت اسکوتر پر شتاب

اسکوتر ها نوعی از موتور سیکلت ها هستند که کمی با موتور سیکلت های معمولی تفاوت دارند. موتور سیکلت های اسکوتر معمولا به سیستم تعلیق عقب متصل هستند و جلوی آن ها خالی است تا پا ها به راحتی در آن جا قرار بگیرد. موتور سیکلت های اسکوتر مناسب ترین گزینه برای رفت و آمد های شهری هستند و حجم موتور آن ها از 50 تا 249 سی سی متغیر است. مدل های مختلف موتور سیکلت های اسکوتر سرعت و شتاب مختلفی هم دارند. در این مقاله قصد داریم برای آشنایی بیشتر شما درمورد موتور سیکلت اسکوتر پر شتاب توضیح دهیم.

موتور سیکلت اسکوتر پر شتاب

آیا می توان سرعت موتور سیکلت اسکوتر را بیشتر از حد معمول ارتقا داد؟

برای داشتن یک موتور سیکلت اسکوتر پر شتاب می توانید پس از خرید برای افزایش سرعت تغییراتی در آن ایجاد کنید؛ برای مثال نصب قطعاتی مانند کاربراتور های با کارایی بالا، سیستم اگزوز جدید و فیلتر های هوا و کیت های سیلندر می توانند به میزان قابل توجهی قدرت موتور شما را افزایش دهند تا بتوانید راحت تر به سرعت های بالا تر دست یابید.

علاوه بر این برای تبدیل موتور سیکلت معمولی خود به یک موتور سیکلت اسکوتر پر شتاب می توانید قطعات فعلی آن را با برخی قطعات سبک تر تعویض کنید تا شتاب و سرعت کلی موتور بهبود یابد. همچنین حفظ و نگهداری منظم از موتور سیکلت کمک می کند تا موتور همیشه در بهترین حالت خود باشد و بتواند حداکثر سرعت را ارائه دهد. توجه به همین نکات ساده در تبدیل کردن موتور سیکلت اسکوتر معمولی به یک موتور سیکلت اسکوتر پر سرعت بسیار موثر است. خوب است که به این نکات دقت کنید.

موتور سیکلت اسکوتر پر شتاب

چه کسانی بهتر است از موتور سیکلت های اسکوتر استفاده کنند؟

برای استفاده از موتور سیکلت اسکوتر پر شتاب بهتر است که حداقل 18 سال داشته باشید. همچنین داشتن گواهینامه ضروری است. البته بسته به منطقه ای که در آن زندگی می کنید، ممکن است محدودیت های بیشتری نیز پیش رویتان باشد؛ برای مثال استفاده از کلاه ایمنی ضروری است.

چه عواملی بر سرعت موتور سیکلت اسکوتر تاثیر می گذارند؟

عوامل زیادی هستند که بر سرعت کلی موتور سیکلت اسکوتر تاثیر گذار هستند؛ برای مثال اندازه موتور، نوع گیربکس، وضعیت فیلتر هوا و سایر اجزای موتور مانند چرخ و لاستیک های آن همگی می توانند در سرعت موتور نقش موثری داشته باشند. اگر موتور سیکلت اسکوتر با حجم موتور 50 سی سی دارید، به احتمال زیاد حداکثر سرعت موتور شما باید 65 کیلومتر بر ساعت باشد.

موتور سیکلت اسکوتر پر شتاب

برای داشتن یک موتور سیکلت اسکوتر پر شتاب بهتر است موتور های اسکوتری را انتخاب کنید که گیربکس های اتوماتیک دارند؛ زیرا گیربکس های اتوماتیک نسبت به گیربکس های دستی در افزایش سرعت بهتر عمل می کنند. البته اگر به درستی از موتور خود نگهداری نکنید، سرعت موتور و شتاب آن نیز کاهش خواهد یافت؛ برای مثال اگر فیلتر هوای موتور مسدود شده باشد، هوای کافی وارد موتور نمی شود و در نتیجه توان خروجی موتور به میزان قابل توجهی کمتر می شود.

چه موتور هایی شتاب بیشتری دارند؟

اگر به دنبال یک موتور سیکلت اسکوتر پر شتاب می گردید، باید بدانید که چه عواملی می توانند در شتاب موتور تاثیر گذار باشند. در مجموع مهم ترین عامل در میزان شتاب یک موتور یا به طور کلی وسیله نقلیه، میزان اسب بخار آن است. هر چه موتور سیکلت اسکوتر شما اسب بخار بیشتری داشته باشد، شتاب بیشتری خواهد داشت.

بهترین موتور سیکلت های اسکوتر پر شتاب دینو

موتور سیکلت اسکوتر پر شتاب

دینو موتور با تخصص در حوزه فروش موتور سیکلت، موتور سیکلت های اسکوتر پر شتابی را تولید کرده است که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

حجم موتور Dino cl، 150 سی سی و حداکثر توان آن 6.5 کیلو وات است. حجم باک این موتور را 4 لیتر و حداکثر گشتاورش را 8.6 نیوتن بر متر برآورد کرده اند. سیستم انتقال قدرت این موتور دینو CVT، سیستم ترمز در جلو، دیسکی و در عقب کاسه ای است. همچنین نوع کیلومتر کلیک 150 دیجیتالی است.

وزن این موتور دینو که در سال 1397 ساخته شده، 118 کیلوگرم است. حجم باک آن 5.5 لیتر و است و تا 2 سرنشین گنجایش دارد. نوع کیلومتر ویند 170 را تلفیقی از دیجیتال و آنالوگ تشخیص داده اند. نوع رینگ های آن اسپرت و برند و نوع لاستیک هایش CST بدون تیوب است. حداکثر توان این موتور را 8.5 و حداکثر گشتاورش را 12.2 می دانند. سیستم راه اندازی این موتور دینو نیز استارتی و نوع جعبه دنده اش، اتوماتیک CVT است. لازم به ذکر است که سطح آلایندگی ویند 170 مطابق با استاندارد های یورو 4 است.

جمع بندی

موتور سیکلت های اسکوتر، نوعی از موتور سیکلت ها هستند که برای رفت و آمد های درون شهری گزینه بسیار مناسبی محسوب می شوند. این نوع موتور سیکلت ها ظرفیت موتوری (حجم موتور) 50 تا 249 سی سی دارند. موتور سیکلت های اسکوتر به طور کلی برای سرعت و شتاب بالا ساخته نشده اند؛ اما برای داشتن یک موتور سیکلت اسکوتر پر شتاب می توانید از نکاتی که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم، استفاده کنید. نصب و تعویض برخی قطعات از مهم ترین اقدامات برای افزایش شتاب است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *